Nordisk markedsføringsteknologi – hvor mange av disse selskapene kjenner du til?

Se listen med 20 nordiske selskaper

Digitaliseringen av markedsføringen har skapt grobunn for mye spennende markedsføringsteknologi de siste årene. Vi har sett nærmere på noen av selskapene.

Det gror godt i både norske, svenske, danske og finske gründermiljøer for tiden. Et område som er i vekst er såkalt «martech», altså markedsføringsteknologi.

Noen av de nye selskapene har fått mye oppmerksomhet de siste årene, mens andre fortsatt er i startgropa. Vi ser ser nærmere på noen av markedsføringsselskapene.

Adtube – komplett annonseplattform

Adtube leverer en komplett annonseplattform som er direkte integrert med annonsenttverkene og fungerer både som en programmatisk kjøpsplattform (DSP), dataplattform (MDP) og produksjonsplattform.

Coupler – marketing automation

Skal du kunne konkurrere med nye teknologiske fremskritt i ditt marked nytter det ikke å bruke gammeldags reklame. Du må installere like god software for marketing som de beste i den globale markedsplassen. Dette var utgangspunktet til gründerne av byrået Coupler som nå satser stort på en kombinasjon om konsulenttjenester og egen software for marketing automation.

Cxense – personalisering

Børsnoterte Cxense leverer personaliseringsløsninger basert på kundedata og sanntidsanalyser som brukes av medieselskaper og annonsører.

DanAds – annonsebooking

Svenske DanAds er et annonsebookingsystem for små og mellomstore annonsører. I annonsesystem kan annonsørene selv kjøpe og tilpasse annonsene sine på en rask og enkel måte.

Flowbox – mer brukergenert innhold på nett

Flowbox er en svensk plattform som gjør det enkelt og raskt å skaffe brukergenerert innhold til din nettside.

Funnel.io – Mer effektiv markedsføring

Med integrasjoner til mange hundre markedsførings- og annonseplattformer har svenske Funnel.io ambisjoner om å effektivisere markedsføringen og gi deg bedre kontroll på dine data. Et av Nordens mest fremgangsrike martech-selskaper i disse dager!

Giosg – moderne chat

Finske Giosg har tatt chat til et helt nytt nivå, der de kombinerer chat og markedsføring basert på avanserte kundeanalyser.

Inzpire.me – influence marketing

Plattform der influencere og annonsører møtes. Inzpire.me er et norsk konsept som har gjort det meget godt i både inn- og utland i en tid der det blir stadig mer vanlig å samarbeide med bloggere og andre innflytelsesrike personer.

Kobler – kontekstuell markedsføring

Med norske Kobler sin plattform kan du knytte ditt kommersielle budskap til relevant redaksjonelt innhold. På denne måten skal markedsføringen bli mer treffsikker og interessevekkende.

Leadfeeder – lær mer om dine besøkende

Med finske Leadfeeder får du mye bedre kontroll på hvem som besøker dine nettsider. Veldig nyttig for B2B-selskaper.

Lipscore – gir deg flere kundeanmeldelser

Norske Lipscore har utviklet en teknologi som gir bedrifter som selger varer eller tjenester på nett, en mulighet til å hente inn langt flere kundeanmeldelser enn hva de ellers klarer. Lipscore kan vise til resultater som selv store internasjonale selskaper ikke kan matche.

Recheckit – Onsite-budskap som gir økt konverteringsrate

Norske Recheckit gjør suksess med sine onsite-budskap på nett med mål om å øke konverteringsraten. Brukes av bedrifter innen blant annet bank, forsikring og varehandel.

Revidy – Dynamisk video remarketing

Remarketing er ikke noe nytt for de som jobber med digital markedsføring. Det samme gjelder bannerannonsering. Men kombinasjonen remarketing, bannere og video er nok mer ukjent for de fleste. Svenske Revidy har utviklet en teknologi som muliggjør dette.

Sannsyn – Søk og personalisering

Det norske teknologiselskapet Sannsyn har spesialisert seg på datadrevet kundeinnsikt i sanntid. Med sin teknologi hjelper de selskaper innen både finans, media og varehandel.

Sleeknote – Flere påmeldinger til nyhetsbrev

Du kan like det eller ei, men popup-budskap på nettsiden gir deg meget god effekt, enten du ønsker å samle leads, påmeldinger til nyhetsbrev eller har et annet viktig budskap. Danske Sleeknote har her gjort stor suksess med sin egenutviklede teknologi.

Tactic – dynamiske annonser

Norske Tactic er et verktøy for å lage, publisere og endre markedsføringsbudskap på en effektiv måte. Perfekt for deg som har bannerannonser med varierende budskap, formater, priser etc og som er avhengig av et velfungerende verktøy for å lage annonse innhold.

Trustpilot – ta kundene på alvor

Ta kundene på alvor! Danske Trustpilot har med sin plattform for å innhente tilbakemeldinger fra kundene blitt en stor aktør på det nordiske markedet.

Vainu – Effektivt prospekteringsarbeid

Finske Vainu har som mål å gjøre det enklere for deg å prospektere nye kunder. Ved å kombinere firmografisk data med åpne og teknografiske data, gir Vainu din bedrift gode forutsetninger for å identifisere de beste prospektene og få flere kunder – på en rask måte. Svært nyttig for deg som driver med B2B-salg!

Videoly – Mer video

Med video på nettsiden øker konverteringsraten med opptil 30 prosent. For retailere som ønsker å bruke videoer fra sine kunder og leverandører har finske Videoly blitt en viktig samarbeidspartner med sin løsning for å publisere videoer på nett.

Voyado – skaper lojalitet og tilfredshet

Svensk lojalitetsplattform som vokser raskt i Norden. Med Voyado blir arbeidet med kundeklubber mer effektivt, til glede for både avsender og mottaker av sms, epost og postal reklame.

_____________________

Takk for oppmerksomheten! Dette var noen teknologiselskaper som gjør en markedsførers hverdag enklere.

Techforum
Om Techforum 3 artikler
Techforum er en kommersiell nettavis som skriver om fremtidens markedsføring. Alle artikler er skrevet på vegne av våre kommersielle samarbeidspartnere. Vår målgruppe er alle som jobber med markedsføring.