Gjør suksess med personalisering – rekrutterer mediegründer som markedssjef

Morten Krogh-Moe (t.v) og Ole Martin N. Evensmo. Foto: Bjørn Skomakerstuen/Techforum.no

Det norske teknologi- og markedsføringsselskapet Sannsyn vokser raskt og forsterker nå teamet med en mediegründer.

Denne artikkelen er skrevet for Sannsyn.

Sannsyn har blant annet Gyldendal, Felleskjøpet, Berggård Amundsen og ARK Bokhandel på kundelisten. Med maskinlæringsteknologi fra Sannsyn driver disse selskapene én-til-én-kundekommunikasjon i sanntid.

Sannsyn har fått mye oppmerksomhet for sine tekniske løsninger og fikk i fjor høst også med seg Pearl Group, Norges største SAP-partner, med på eiersiden.

Sannsyn varsler nå at de kommer til å satse tungt i 2019 sammen med sin nye medeier. For å nå sine mål, henter selskapet nå inn Ole Martin N. Evensmo som markedssjef.

Personalisering og maskinlæring i vekst

Evensmo er er gründeren bak nyhetsnettstedet eHandel.com og handelskonferansen NXT som i fjor ble solgt til Ehandel.se.

– Få kjenner det nordiske markedet så godt som Evensmo. Å få ham med på laget er noe vi er svært glade for, sier Morten Krogh-Moe, daglig leder i Sannsyn.

Etter at Evensmo i fjor høst solgte seg ut av eHandel.com og NXT, har han brukt mye tid på å finne ut hva han ønsker å gjøre videre. Evensmo hadde flere interessante tilbud, også fra flere store selskaper, men valget endte på Oslo-selskapet Sannsyn som fra før av har ti ansatte.

– Sannsyn har kommet langt i sitt tankesett rundt bruk av maskinlæring og har også noen meget spennende innovasjonsprosjekter på gang, så derfor ble det i grunnen et enkelt valg for meg, sier Evensmo.

– Markedsføringsteknologi har interessert meg i mange år, da jeg har sett hvor viktig nye tekniske løsninger er for å gjøre nordiske bedrifter konkurransedyktige. Nå får jeg en unik mulighet til å lære mer om dette fagfeltet, sier Evensmo.