Right Brain om SoMe: – Dette er en annen form for optimalisering

På sosiale medier, da særlig LinkedIn, er Mr. Right Brain mer enn gjennomsnittlig aktiv og synlig i prosessen med å optimalisere bildet som gis av ham og CRO-selskapet utad. Foto: Bjørn Skomakerstuen/Techforum.no

CRO-hodet Joachim Furuseth er aktiv i sosiale medier for å optimalisere bildet som gis av ham selv og selskapet han var med å gründe i 2016.

Denne artikkelen er skrevet for Right Brain.

Forbedrings-nerden Joachim Furuseth, eller Mr. Right Brain om du vil, lever og ånder for konverteringsoptimalisering døgnet rundt. Sammen med Rebecca Andersson og Deniz Gün driver de CRO-byrået Right Brain.

Selv når Joachim Furuseth tømmer oppvaskmaskinen på privaten har han tatt seg selv i å tenke hvordan dette kan gjøres kjappest og mest mulig effektivt og optimalt.

Kall det gjerne en yrkesskade.

Selvlærte Joachim Furuseth har gjennom et langt arbeidsliv høstet erfaringer og tatt det med seg i opprettelsen av CRO-selskapet Right Brain. 

Faktabasert cockyness

På sosiale medier, da særlig LinkedIn, er han mer enn gjennomsnittlig aktiv og synlig i prosessen med å optimalisere bildet som gis av ham og Right Brain utad.

Han er på ingen som helst måte A4 i sin tilnærming. Den tatoverte og skallede østfoldingen lar gjerne en miks av cockyness, humor, selvinnsikt og fakta danne grunnlaget for det han publiserer.

Jeg er av natur kommersiell og higer etter å være synlig.

– Jeg er av natur kommersiell og higer etter å være synlig. Jeg ønsker å fremstå som en litt disruptiv rebell. Men alltid med en faglig tyngde og fakta forankret i bunn. Mange oppfatter meg som direkte og provokativ i SoMe. Jeg elsker de som svarer meg med samme mynt. Da vet jeg med stor sikkerhet at vi er på bølgelengde, sier Furuseth.

Skjuler ikke østfoldingen

Han har hentet SoMe- inspirasjon fra mange hold, men kan ikke fordra folk som nesten utelukkende bare fremsnakker seg selv og glorifiserer seg selv, egen business og bedrift.

– Jeg har tilbrakt nok år i ulike salgsorganisasjoner med dressjakke og pensko hvor jeg måtte legge vekk østfolddialekten. Jeg vil være meg selv. Være ærlig og åpen. Min egen identitet går fremfor alt, sier han, og minner om at det er mennesker han jobber med. Ikke selskaper.

Hva er CRO?

  • Konverteringsoptimalisering (Conversion Rate Optimization) er en arbeidsmåte eller metode der man benytter seg av analyse og tilbakemeldinger fra brukerne for å forbedre et nettsteds prestasjoner.
  • Ved å optimalisere kundeopplevelsen på nettstedet ditt vil du i bytte få mer ut av dine besøkere. Med andre ord; rett og slett en større gevinst.