PushAppy inngår millionavtale med Petter Stordalens hotellkjede – nå vil selskapet ut i Europa

Fra venstre Susanna Ståhl, Director of Operations Quality Hotels Sverige; Anant Vithlani, Vice President Sales Nordic Choice Hotel; Max Müller, daglig leder og medgründer PushAppy, og Ludvig Bergseije, medgründer PushAppy.

Startupen PushAppy melder at de har inngått en millionavtale med Petter Stordalens hotellkjede Nordic Choice Hotel.

Den svenske startup’en PushAppy har som mål å øke kundetilfredsheten på blant annet hoteller, barer og restauranter ved hjelp av en egenutviklet digital plattform. I fjor omsatte selskapet for 1,8 millioner svenske kroner, med et underskudd på cirka en halv million.

PushAppy tilbyr innovative metoder som skal hjelpe bedrifter med å skape positive atferdsendringer som fører til økt motivasjon og høyere resultater for ansatte.

Både ledere og medarbeidere kan selv følge med på utviklingen via app eller nettside.

Hvor mye avtalen er verdt røpes ikke, men det svenske nettstedet Breakit hevder det dreier seg «om millioner». Nå varsler PushAppy at de vil hente penger og innta Europa.

– Å jobbe med Nordic Choice Hotels har vært en fantastisk opplevelse, i stor grad takket være det engasjerte lederskapet og deres positive og drevne bedriftskultur. Samarbeidet gjør det mulig for oss hos PushAppy å vokse og investere mer i produktinnovasjon og å få større markedsandeler når det kommer til motivasjon og atferdsendringer hos selskaper. Fokuset vårt nå vil være på utvidelse, og vi vil derfor begynne prosessen med å skaffe mer kapital for å ta steget ut i resten av Europa, sier Max Müller, administrerende direktør og medgründer av PushAppy i en pressemelding.