«Google for mediekjøpere» henter 3,5 millioner kroner

Det østerrikske investeringsselskapet Round2 investerer 3,5 millioner svenske kroner i Ocast. Pengene går rett til tech-utvikling.

Ideen til Ocast er å forenkle annonsekjøp og tydeliggjøre hvilke alternativer som er tilgjengelige. De omtaler seg selv som «Google for mediekjøpere». Nå henter selskapet 3,5 millioner svenske kroner i frisk kapital. Pengene skal gå til tech-teamet.

– Med Ocast skal du kunne gå inn og søke etter for eksempel målgruppen kvinner i 40-årene i Finland, med hagearbeid og dyrking som fag, og så få opp forlagene og påvirkere som er tilgjengelige og hvilke tilbud de har, sier Ocast-sjef Mike Radoor til Breakit.

Selskapet omsatte i fjor for 7,4 millioner svenske kroner, med et unnderskudd på 1,5 millioner kroner

Fra før av har Ocast det det svenske investeringselskapet Wellstreet med på eiersiden. Ifølge Breakit gikk de i sin tid inn med 2 millioner svenske kroner.

Aktuelle lenker:

Breakits okände grundare tar in miljoner till sin annonsplattform Ocast