Influencer-nettverket Inzpire.me får mediegigant med på laget

Mats Lyngstad og Marie Mostad fra Inzpire.me henter nærmere 12 millioner kroner i en emisjon. Foto: Pressefoto fra Inzpire.me

Inzpire.me melder at de nå har avsluttet en vellykket emisjon, der de totalt har fått inn 11,6 millioner kroner i friske penger. Schibsted er blant de som går inn på eiersiden i det norske martech-selskapet. 

Norske Inzpire.me har bygget en teknologi som kobler merkevarer sammen med riktige influensere i sosiale medier, for deretter å forenkle samarbeid, tilgjengeliggjøre innhold og sammenlikne resultater. Visjonen er å skape én felles plattform for alle aktører innen influencer marketing, inkludert selvstendige influensere, merkevarer og mediebyråer.

Når selskapet nå henter 11,6 millioner kroner, blir blant annet Schibsted Growth med på eiersiden.

– Det vi synes er spennende med Inzpire.me er at det ikke er et management. Det er en teknologisk plattform: En markedsplass for å matche influensere med annonsører. Det har vi veldig tro på, i tillegg til deres internasjonale ambisjoner, sier Christian Horn Hansen, investeringsansvarlig i Schibsted Growth til Dagens Næringsliv.

Kampanje anslår at Schibsted går inn med cirka 6 millioner kroner for en eierandel på vel 10 prosent og at selskapet dermed verdsettes til minimum 60 millioner kroner (Shifter mener derimot at verdien på selskapet er 91,6 millioner kroner).

Inzpire.me omsatte for 947 000 kroner i 2017 og 6,3 millioner i 2018. Selskapet drives av gründerne Mats Lyngstad og Marie Mostad. Totalt har selskapet nå 23 ansatte. Totalt har selskapet 11700 registrerte influensere og mer enn 350 annonsører bruker systemet. Selskapet har fra før av blant annet Snö Ventures og Venture Factory med på eiersiden.

Aktuelle lenker:

Influenser-plattform får med Schibsted på laget

Bloggselskap henter mer penger – får med seg Schibsted på laget