En digital opptur plasserte norsk sykehus høyt opp på YouTube Ads Leaderboard

Erik Storm, gründer og daglig leder i Digital Opptur. Foto: Bjørn Skomakerstuen/Techforum.no

Erik Storm og Digital Opptur fikk i fjor oppgaven med å la Steroide-prosjektet til Oslo universitetssykehus bli sett. Og det ble de.

Denne artikkelen er skrevet for Digital Opptur.

– Jeg tror bestemt dette er første gang et offentlig foretak er havnet på YouTube Ads Leaderboard.

Dette sier gründer og daglig leder i Digital Opptur, Erik Storm.

Skapte en YouYube-hit

YouTube ads leaderboard er YouTubes egen liste over de reklamene som brukerne selv velger å se på videonettstedet.

I andre kvartal i fjor klatret Steroide-prosjektet til Oslo universitetssykehus (OUS) helt opp på en 5. plass på YouTube Ads Leaderboard. En imponerende prestasjon i et landskap fullt av sterke, globale merkenavn.

OUS ønsket med sin nye kamapanje å få frem at de har et behandllingstilbud for dem som sliter med de uendelig mange og mørke nedturene etter å ha brukt anabole steroider.

Reklamebyrået Circus ble hyret inn for å ta seg av den visuelle utformingen, mens Erik Storm og gjengen hans i Digital Opptur fikk jobben med å spre budskapet til de riktige menneskene via de riktige kanalene til riktig tid.

Og med YouTube på laget fikk de virkelig «schwung» på sakene.

Ingen rådvill rådgiver

I april var det to år siden Erik Storm, etter flere år som byrå-ansatt og journalist i Stocklink, etablerte det digitale markedsføringsbyrået Digital Opptur.

– Målet vårt er å gi de alle beste rådene og hjelpe kundene med å få ut budskapet sitt, annonsen sin, ut til de riktige menneskene til riktig tid, sier Storm om hvordan den datadrevne bedriften tenker.

I praksis hjelper selskapet til med annonsering via Facebook, Google, Instagram og øvrige digitale kanaler, samt søkemotoroptimalisering, webanalyse og videomarkedsføring.

Selskapet har heller ingen bindingstid til kundene de inngår avtaler med.

– Det skjerper oss og gjør at vi konstant må levere det beste. Det er også fint dersom kjemien mellom oss og en kunde ikke viser seg å fungere særlig bra. Da kan vi bare bryte av før det bærer galt av sted, sier Storm.

Her kan du se resultatet av Steroide-prosjektet!