Sikter mot Europa med Instagram-tech

Imad Ibrahim og Nathalie Lameri, gründerne av Boostified. (Foto: Pressefoto)

Boostified har gjort suksess med sin løsning for å koble bedrifter med kontoer på Instagram. Nå henter selskapet 7 millioner svenske kroner i en emisjon og sikter mot Europa.

Det Malmø-baserte selskapet Boostified har utviklet en løsning for markedsføring og anbefalinger gjennom innlegg på Instagram, får gratis produkter. På kundelisten finner blant annet Designtorget, Froosh, Kicks og Yves Rocher.

Ifølge Dagens Industri har 22 000 transaksjoner funnet sted på plattformen, der medlemmene dermed betalte med sin anbefaling.

Selskapet har nå gjort en ny emisjon og fått in 7 millioner svenske kroner i frisk kapital. Pengene skal ifølge Dagens Industri brukes til å spre Boostifieds tjeneste til flere butikker i Stockholm, København og Malmø.

Selskapet varsler allerede nå at de i 2020 vil gjennomføre ytterligere en emisjon, i intervallet 30 og 50 millioner svenske kroner, for å utvide i Europa både innen fysisk handel og netthandel

I fjor omsatte Boostified for 5,1 millioner svenske kroner. Resultatet endte cirka 2 millioner kroner i minus.